Thursday 25 September 2014

RAHSIA PENYUSUAN EKSKLUSIF

Salam semua.....hari nie saya nak berkongsi macam mana saya boleh jadi ahli shaklee....waktu anak pertama 2010 shaklee pun saya tak pernah dengar..hihii..sampailah saya pindah ke sekolah kedua saya iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan Sik...Saat nielah saya kenal dengan shaklee. Time tue saya mengandungkan anak kedua. Kenal je dulu i tak guna lagi tau....Memang time nie semangat giler nak menyusu sepenuhnya sampaikan time kandungan dah 7 bulan, satu set breast pump telah ku beli..Full set dengan beg RM6++ rasanya...

Tadaaaa!!! Inilah Set Penyusuan Ekslusif Saya:-)

SPECTRA 3 BREAST PUMP!

Motor nyer besar? takdelah besar sgt pun..okey jer guna..lgpun kerja cikgu nie nak buat kerja kerja peribadi cenggini kena tertutup..So..memang bilik server kat makmal ict port saya yang terbaiklaa..hihii...2 kali sehari wajib pump kat sekolah. Balik rumah sekali lagi pump then direct bf jer:-)
Alhamdulillah..dengan izin Allah saya berjaya melakukan penyusuan ekslusif sehingga usia Dhiya Mawaddah 1 tahun 5 bulan baru saya campur dengan fm:-)

Sekarang..puteri kecilku sudah 2 tahun..masih menyusu badan tau:-) hahaa...Dalam proses utk wean-off nie..sedang berjinak jinak dengan botol:-)

DHIYA MAWADDAH BT FARIZZUL
Okey, bercerita pasal penyusuan susu badan nie..kerja cikgu nie p mai p mai masuk kelas sana lepas tu naik tingkat 3 pulak masuk kelas..pergghhh!!Penat wei...mesti ada sumthing untuk bagi tenaga supaya susu badan dapat dihasilkan tanpa terjejas...Insyaallah, Allah izinkan...
Alhamdulillah shaklee milk booster membantu saya menjayakan penyusuan susu ibu sehingga sekarang..

ESP & ALFALFA (SET PALING ASAS)


Kemudian saya cuba add on B COMPLEX, VITALEA, VITAMIN C SR...Alhamdulillah, penghasilan susu badan lancar seperti biasa:-)



Insyaallah...kita semua boleh wahai kaum hawa!

JOM KITA JAYAKAN PENYUSUAN SUSU IBU:-)

Tapiiii....anda semua perlu igt...nk fully bf bermula dr "mind setting" & konsep "demand & supply"

Baru menjadi tau!

-mind setting: "aku boleh fully bf..susu aku cukup...baby akan dpt apa yg dia perlu"
-demand & supply: lebih kerap baby hisap,lebih byk susu akan dihasilkn...

Nk buat ebm?make sure at least 4jam sekali pump!
Air at least 3litre/day..


"Susu ibu adalah susu terbaik di dunia!"

BIAR KERATAN INI BERBICARA:-)


PILIHAN DI TANGAN KITA!
KITA NAK..INSYAALLAH BOLEH!

TESTIMONIAL SET PENYUSUAN SHAKLEE


Anda ingin dapatkan set penyusuan shaklee?
Dapatkan dari saya:-)
SMS@WHATSAPP

LINDA -- 0125198462
#pengedar sah shaklee malaysia
Lawati Facebook Saya
"Cuci Mata" Di FB Page Saya:-)

INGIN BELI SENDIRI?
KLIK JE LINK NIE " Saya Nak Beli Sendiri"

1 comment: